O nas

Kierownik Osk Jantar

Jestem instruktorem nauki jazdy oraz Kierownikiem Ośrodka Szkolenia Kierowców JANTAR, i z wielką przyjemnością pragnę zaprosić Państwa do skorzystania z naszych usług. Nasza szkoła może poszczycić się wieloletnim doświadczeniem oraz zaangażowaniem, które przekładają się na wysoką jakość prowadzonych kursów. Dzięki pasji do nauczania i profesjonalizmowi naszych instruktorów, już wielu kursantów zdobyło u nas swoje pierwsze prawo jazdy, ciesząc się przy tym pewnością siebieumiejętnościami, które zdobyli podczas naszych zajęć. Każdego dnia stawiamy na indywidualne podejście do każdego z naszych uczniów, co pozwala nam na skuteczne przekazywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do bezpiecznego i pewnego poruszania się po drogach. Nasz zespół składa się z doświadczonychwykwalifikowanych instruktorów, którzy nie tylko doskonale znają przepisy ruchu drogowego, ale również potrafią w przystępny sposób przekazać swoją wiedzę. Dążymy do tego, aby nasi kursanci czuli się komfortowobezpiecznie, zarówno podczas jazd praktycznych, jak i na zajęciach teoretycznych. Jesteśmy dumni z tego, że wielu z naszych absolwentów z powodzeniem zdaje egzamin państwowy za pierwszym podejściem, co jest dowodem na skuteczność naszych metod nauczania. Serdecznie zachęcam do zapisania się na kurs w naszym Ośrodku. Gwarantujemy, że wybierając naszą szkołę, zainwestują Państwo w solidne przygotowanie do roli odpowiedzialnego i świadomego kierowcy. Do zobaczenia na kursie!”

– Zbigniew Wróbel

Zobacz naszych instruktorów

Jak szkolimy?

Wiemy, jak bardzo chcesz jeździć i jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo stresujące są dla Ciebie pierwsze kroki za kierownicą.

Opracowaliśmy specjalne metody nauczania, które stopniowo wdrażane przynoszą ogromne rezultaty już po pierwszych godzinach zajęć. Program szkoły jest oparty na przeświadczeniu, że każdy potrafi nauczyć się jeździć i zdać egzamin, pod warunkiem że ma odpowiednio stworzone do tego warunki. Psychika każdego człowieka-kierowcy  jest całkowicie różnie skonstruowana, w związku z tym takie elementy składowe jak: cechy temperamentu, cechy osobowości, czas reakcji, stopień rozwinięcia koordynacji ruchowej, stopień orientacji w terenie,  są indywidualnie oceniane, analizowane i rejestrowane przez naszych instruktorów, po to aby prawidłowo zaplanować kolejne godziny szkolenia i położyć maksymalny nacisk na ich rozwój.

Z nami nauczysz się jeździć po terenie całego Krakowa, poznasz wszystkie trasy egzaminacyjne i na koniec przekonasz się, że miasto „za kółkiem” nie będzie miało dla Ciebie tajemnic.

Zapraszamy do kontaktu

O nas
O nas

Pierwsza jazda

Lokalizacja naszego ośrodka – biuro znajduje się przy ul, Basztowej 17. W tej części miasta ciężko jest z parkowaniem i w związku z tym,  spotkania na jazdy przy kat. B rozpoczynają się z ul. Żółkiewskiego 13 przy Rondzie Grzegórzeckim. Wydawałoby się, że wyjazd dla kursanta na pierwszym spotkaniu będzie stresujący. Świadomie unikamy takich odczuć i kursanta wywozimy na pierwszym spotkaniu na plac manewrowy. Tam zaczynamy od zapoznania i posługiwania się przyrządami w samochodzie np.:

  • sprzęgło, hamulec, gaz, dźwignia zmiany biegów, hamulec ręczny
  • włączanie świateł, kierunkowskazów, spryskiwanie szyb i używanie wycieraczek,
  • ustawienie nadmuchu na szybę, podgrzewanie szyb i lusterek, klimatyzacja
  • ustawienie fotela, kierownicy, lusterek
  • ruszanie – umiejętne posługiwanie się sprzęgłem i gazem
  • zatrzymywanie – umiejętne posługiwanie się hamulcem i sprzęgłem
  • prawidłowe przekładanie rąk na kierownicy – zmiana kierunku w prawo i w lewo
  • przyspieszanie i zmiana biegów oraz zwalnianie i redukcja biegów

Tak świadomy kursant wyjeżdża ma miasto przywożąc swojego instruktora na ul. Żółkiewskiego 13. Następne spotkania planowane są tematycznie wg stopnia trudności.

W pierwszym etapie szkolenia kursant otrzymuje dużą pomoc ze strony instruktora tak aby szkolenie przebiegało w przyjaznej atmosferze, nie było stresujące, co zdecydowanie bardzo wpływa na lepsze i szybsze przyswajanie wiedzy oraz kierowanie pojazdem.

Zobacz dostępne terminy

Co wyróżnia OSK Jantar?

  • Wysłuchamy Cię i zaproponujemy najlepszą formę szkolenia dopasowaną do Twoich potrzeb i możliwości.

  • Udzielimy Ci zrozumiałych i wyczerpujących informacji.

  • Postaramy się abyś zawsze czuł się u nas bezpieczny i odczuwał nasze zaangażowanie w Twoje szkolenie.

  • Otrzymujesz to za co płacisz – wiedzę i umiejętności.

  • Szkolenie odbędziesz w miłej i przyjaznej atmosferze z kadrą dobrze wyszkolonych instruktorów z zamiłowaniem do tego zawodu oraz wysokiej kulturze osobistej.

  • Okażemy zrozumienie i gotowość do pomocy w trudnej sytuacji.

  • Zadbamy o poufność danych.

  • Na Twój e-mail lub telefon odpowiemy niezwłocznie

Zajęcia teoretyczne w wygodnych i komfortowych warunkach

Jazdy doszkalające
O nas

Eco Driving

Od 1 stycznia 2015 roku każdy kandydat na kierowcę musi udowodnić, że potrafi jeździć zgodnie z zasadami eco-drivingu.

Osoba zdająca egzamin na kategorię B będzie musiała m.in. zmieniać biegi, gdy obroty silnika mieszczą się w przedziale od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być włączone przy prędkości:

Bieg II

Prędkość od 20-30 km/h

Bieg III

Prędkość od 30-40 km/h

Bieg IV

Prędkość od 50 km/h

Kandydat na kierowcę będzie musiał wykazać się również umiejętnością hamowania silnikiem. Chodzi o to, by dojeżdżając na przykład do:

  • czerwonego światła
  • drogi z pierwszeństwem przejazdu
  • czy do celu podróży

nie robić tego na pełnej prędkości, wciskając w ostatniej chwili hamulec, ale zmniejszać prędkość redukując biegi, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, naciskając pedał hamulca dopiero na samym końcu.

O nas

Co oznacza w praktyce (ocena) stosowanie eko-jazdy?

Egzaminator ocenia przede wszystkim:

1. czy kursant operuje pedałem gazu rozsądnie,
2. czy potrafi przewidywać i ocenić sytuację na drodze,
3. czy potrafi efektywnie wykorzystywać warunki drogowe,
4. czy potrafi płynnie jeździć,
5. wreszcie czy potrafi hamować silnikiem i w odpowiednim momencie zmienia biegi nie jadąc na wysokich obrotach.

Eco-driving uwagi końcowe

W korelacji z nowymi regulacjami prawnymi jeśli to możliwe powinien posługiwać się:

  • techniką dynamicznego rozpędzania pojazdu,
  • świadomie kontrolować zakres obrotów, w których zmienia przełożenia.

Ponadto powinien kontrolować pracę silnika słysząc i czując, sporadycznie odwracając uwagę na obrotomierz.

Przepisy mają za zadanie nakreślić szkoleniowcom pewne zasady postępowań aby każdy przyszły kierowca miał szanse jeździć bezpiecznie i energooszczędnie.
Na egzaminie państwowym kandydat na kierowcę powinien jeździć:

  • przewidywalnie,
  • płynnie.

Eco-Driving, czyli jazda energooszczędna

Jeśli świadomie posługujemy się pojazdem możemy liczyć na korzyści w zakresie:

1. Zmniejszenie ryzyka kolizji lub wypadku.
2. Zmniejszenia hałasu komunikacyjnego.
3. Ograniczenia emisji szkodliwych substancji.
4. Redukcja stresu oraz oszczędności czasu.

Zarządzamy:

1. Sobą w czasie.
2. Stanem technicznym.
3. Paliwem.

Oszczędzamy:

1. Paliwo i układ hamulcowy.
2. Elementy zawieszenia.
3. Układ przeniesienia napędu.
4. Opony i jednostkę napędową.

Przeciwieństwem zasad jazdy energooszczędnej będą

Pośpiech mentalny

Agresja i brawura

Jazda ślamazarna

Brak zdecydowania

Czy wiesz, że eko-jazda to:

1. Oszczędność paliwa około 15%.
2. Litr benzyny podczas spalania wyzwala 2,3 kg CO2, olej napędowy 2,6 kg CO2.
3. Eco Driving powoduje zmniejszenie wydzielania szkodliwych substancji (CO – tlenek węgla, HC-
węglowodory, NOx-tlenek azotu) o ponad 50% w stosunku do jazdy agresywnej.

4. Eco Driving to zwiększenie komfortu akustycznego gdyż jadąc na możliwie wysokim biegu
zmniejszamy hałas silnika. Silnik jadący z 4000 obr/min robi tyle hałasu co 32 silniki pracujące
na 2000 obr/min.
5. Jazda szybka czyli wzrost prędkości o 20% np. z 100km/h do 120km/h to ponad 44% wzrost
spalania paliwa – zaleca się jazdę z umiarkowaną prędkością.

6. Ciśnienie mniejsze o 0,3 atmosfery od zalecanego to wzrost spalania o 3%.
7. Wpływ niektórych czynników na wzrost spalania paliwa:
Włączone oświetlenie – do 2%,
Włączone ogrzewanie szyb – do 3%,
Opuszczone szyby przy prędk. 100km/h – do 5%,
Automatyczna skrzynia biegów – do 8%,
Otwarty szyberdach przy prędk. 100km/h – 10%,
Włączona klimatyzacja – do 25%.

Doskonalenie

Przyjdzie taki etap, gdzie instruktor nauki jazdy będzie mniej pomagał i podpowiadał celem wypracowania samodzielności aby jazda była:

Przyjdzie taki etap, gdzie instruktor nauki jazdy będzie mniej pomagał i podpowiadał celem wypracowania samodzielności aby jazda była:

Bezpieczna

Dynamiczna

Eko

Kulturalna

Opinie

Natalia Szczepanik
Natalia Szczepanik
2024-05-04
Robiłam prawo jazdy kat. A w 2021 roku. Pan Zbigniew jest cudownym instruktorem. Polecam go z całego serca, znajdzie sposób, aby nauczyć swojego kursanta. Z całą pewnością wybrałabym tę szkołę jeszcze raz.
Anna Konopko
Anna Konopko
2024-03-07
Chciałam serdecznie podziękować instruktorom p.Basi Gnutek za cierpliwość i mega podejście podczas zajęć praktycznych jest bardzo pomocna i mega wymagajaca z nią każda jazda to przyjemność .A panu Zbigniewowi Mucha bardzo dziękuję za profesjonalne podejście i wytłumaczenie podczas zajęć teoretyczny.I oczywiście przesympatycznym paniom z biura .Wielkie dzięki.Szkoła Jazdy Jantar godna polecenia.
Emilia Piotrak
Emilia Piotrak
2024-02-27
Dziękuję bardzo panu Zbyszkowi za cierpliwość i bardzo wysoką jakość szkolenia. Nawet w stresujących sytuacjach pan instruktor był bardzo miły i wyrozumiały. Jazdy udało mi się zakończyć w bardzo szybkim czasie i za trzecim razem zdałam egzamin praktyczny. Dziękuję bardzo ☺️
Franek Grochocinski
Franek Grochocinski
2024-02-06
Polecam instruktora Zbigniewa Muchę, robiłem u niego jazdy doszkalające przed egzaminem i nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko tłumaczone jak najlepiej i z zaangażowaniem
Diana S
Diana S
2024-02-06
Ogromnie polecam! 😙
Ewa Skorek
Ewa Skorek
2023-10-18
Zdecydowanie polecam! Przemiłe i bardzo pomocne Panie w biurze. Elastyczny grafik i dobra organizacja. A największe podziękowana dla instruktora Eryka za ogromne zaangażowanie, cierpliwość, luźną i bezstresową atmosferę i naukę bezpiecznej i przemyślanej jazdy. Najlepszy wybór zwłaszcza dla opornych :D
Stanisław Kolasiński
Stanisław Kolasiński
2023-09-07
Bardzo dobry kontakt i dobrze wyjaśniający wszystko instruktorzy. Jazda w Krakowie zdana za pierwszym podejściem